January 7, 2011

Mijn goede voornemens

Bij de start van een nieuw jaar maak ik altijd goede voornemens, maar meestal hou ik mij daar niet aan. Nu wil ik het anders doen, en dat meen ik! Mijn eerste goede voornemen is een goede studierichting vinden (dat betekent dus veel naar opendeurdagen gaan!). Omdat ik dit jaar mijn huidige studierichting (Lerarenopleiding Secundair Onderwijs; Project Kunstvakken en Nederlands) wel nog ga afwerken, maar toch veel vrije dagen ga hebben (aangezien ik geen Nederlands meer volg) is mijn tweede goede voornemen meer in het huishouden doen. Mijn mama gaat sinds 2011 weer fulltime gaan werken i.p.v. 4/5, dus wil ik graag mijn steentje bijdragen (denk aan: stofzuigen, koken (dan moet ik dat wel nog eerst leren), boodschappen doen...). Mijn derde goede voornemen? Meer fotograferen! Het was (en is nog steeds) mijn grote passie, maar sinds september 2010 ben ik de fotografie wat uit het oog verloren. Hoog tijd om daar verandering in te brengen! Positief denken is mijn vierde, en misschien wel belangrijkste goede voornemen. Ik heb nogal snel de neiging om veel te piekeren en dat vind ik een slechte gewoonte! In 2011 wil ik alleen maar van het positieve uitgaan en niet van het negatieve. Mijn vijfde, en laatste,  goede voornemen is blijven schrijven. Ik heb ontdekt dat ik talent heb om een boeiende tekst en/of recensie te schrijven, dus daar wil ik iets mee doen.

In 2011 gaan mijn blokjes er (normaalgezien) ook af. Ein-de-lijk; want dit zou eigenlijk al in 2010 gebeurd moeten zijn. Ook word ik 19 dit jaar en hoop ik weer veel van de wereld te zien. Ik zou graag mijn talen weer wat bijschaven (English & français) en veel leuke momenten beleven met de mensen die ik graag zie. En ik wil zelfstandiger worden, dat ook. En mijn autorijbewijs halen.

Ik wil, ik wil, ik wil... weer veel te veel. Maar we blijven positief denken!

No comments:

Post a Comment