July 24, 2013

Dos chicas en Valencia - pt. 2


La Lonja de la Seda, een vijftiende-eeuwse zijdebeurs die sinds kort op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat, bevond zich vlakbij ons hostel. Hier moésten we dus wel eens binnen gaan, zeker toen we lazen dat de entree in het weekend gratis was (students on a budget, weetjewel). Hoewel de grote hal met gedraaide zuilen heel mooi was, waren Robin en ik vooral onder de indruk van de gezellige patio met sinaasappels aan de bomen. Bezoeken, dus!

Van buitenaf lijkt deze zijdebeurs op een middeleeuws fort, niet?
Life's a beach!
Robins vriendin Astrid verbleef ook enkele dagen in Valencia en heeft ons een aantal dagen vergezeld op het strand.
Plaza de Ayuntamiento
Today is the future

Je kan Valencia niet verlaten zonder het moderne Ciudad de las Artes y las Ciencias (de Stad van Kunst en Wetenschap) bezocht te hebben. Dit cultureel- wetenschappelijk complex, dat bestaat uit vijf verschillende gebouwen, is ontworpen door de Spaanse architect Santiago Calatrava. Heel indrukwekkend om te zien, maar toch vond ik deze stad wat 'ziel' missen...


Vlak naast Calatrava's bouwwerken bevindt zich L'Oceanografic, een aquarium dat ook deel uit maakt van 'de nieuwe stad'. Het is het grootste (en waarschijnlijk ook duurste) aquariumcomplex van Europa en zeker de moeite om te bezoeken - al had ik het wel moeilijk met het zien van al die 'opgesloten' dieren... Hoewel ik niet de allergrootste dierenvriend ben, weet ik goed genoeg dat dieren die eindeloos rondjes zitten te zwemmen in een aquarium niet gelukkig zijn.

Wel angstaanjagend, zo'n haai die boven je zwemt!

Hetzelfde geldt voor de dolfijnenshow: sinds ik de documentaire The Cove (niet voor gevoelige kijkers!) heb gezien, kijk ik met andere ogen naar deze dingen...

Que calor!
Tijdens onze eerste dagen in Valencia stond er een leuk, alternatief marktje aan het strand. Gezellig!

2 comments:

  1. oh ziet er daar heel tof uit! mooie foto's ook!

    ReplyDelete
  2. Supermooie foto's! Valencia lijkt mij echt de ideale mix van vakantie, architectuur, cultuur en natuurlijk het Spaanse weer :D

    ReplyDelete