March 3, 2011

7, baby

Vandaag ben ik 7 maanden samen met mijn allerliefste schatje (mijn boyfriend dus). Het is niet de bedoeling hier elke maand een blogpost te maken over hoeveel maanden we al samen zijn, maar aangezien 7 mijn lievelingsgetal is, kon ik het niet laten. Waarom 7 mijn lievelingsgetal is? Ik ben geboren op 7 augustus ('92), daarom!  Maar het getal 7 heeft niet alleen een speciale betekenis voor mij, want na wat opzoekwerk (thank you, wikipedia) ben ik te weten gekomen dat het getal 7 ook op allerlei andere vlakken een speciale betekenis heeft. Enkele voorbeelden?

- Er zijn 7 dagen in een week, 7 kleuren van de regenboog, 7 wereldwonderen.
- Er zijn zeven hoofdzonden.
- De stad Rome werd gebouwd op 7 heuvels en telde 7 koningen.
- Er zijn zeven zeeën
- Er zijn zeven continenten (Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Azië, Afrika, Oceanië en Antarctica).
- Er zijn zeven schoonheden.
- Er zijn zeven dwergen in het sprookje Sneeuwwitje en de zeven dwergen.
- En 7 geiten in het sprookje De wolf en de zeven geitjes.
- De reus uit het verhaal van Kleinduimpje liep op zevenmijlslaarzen.
- Se7ven is een steengoeie film van David Fincher.
- ...

Zeven, zeven, zeven... Laten we dus hopen dat onze 7e maand samen ook ééntje is om te onthouden (op positief vlak, natuurlijk)! 

No comments:

Post a Comment