September 10, 2014

Concrete Canvas Tour

Image and video hosting by TinyPic
Toerist spelen in eigen stad. 't Is één van de dingen die ik het liefste doe, maar waar ik helaas veel te weinig tijd voor maak. Met dank aan Street Art Belgium, Tinne en een nazomerse dinsdagmiddag zonder afspraken kon mijn innerlijke toerist gisteren toch weer even ademhalen door het maken van (een deel van) de Concrete Canvas Tour; een wandel- en fietsparcours langs de mooiste street art- pareltjes in Gent. Ik moet met schaamrood op de wangen bekennen dat ik, na drie jaar op kot in Gent, meer dan de helft van de geziene kunstwerken (want dat zijn ze wel) nog nooit eerder had gespot... (Maar beter te laat dan nooit, toch?) Anyway, 't is een aanrader! Zowel voor de rasechte Gentenaars die hun biotoop willen vergroten als voor out-of-towners op zoek naar het minder toeristische - maar niet minder leuke! - Gent.

(Crappy iPhone- foto's. Mi scusi. En kudos aan Angie voor de eerste foto.)

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Banksy, iemand? ;-) (Eigenlijk is deze garageschildering zelfs geen deel van de Concrete Canvas Tour...)
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
 Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
 Image and video hosting by TinyPic

3 comments:

  1. Oh, heel tof! Die ga ik ook eens doen. Véél beter dan het graffitistraatje dat zo vaak wordt aangeprezen... Ik ga voor deze tour! Alleen al omdat ik zo'n fan ben van ROA ;-) (P.S.: mooie foto, die eerste!).

    ReplyDelete
  2. Zo tof! Ik weet wat ik ga doen als ik eens een middagje geen les heb :)

    ReplyDelete