March 16, 2015

Bezigheidstherapie

Het woord 'bezigheidstherapie' heeft wat mij betreft een veel te negatieve connotatie gekregen. Tijd om daar verandering in te brengen! Hieronder een oplijsting van allerlei bezigheden die mij, in tijden van veel vrije tijd en weinig werk, van de verveling hebben weerhouden. (Waarom worden mensen die het 'druk' hebben altijd zo opgehemeld, trouwens? Alsof je je met niets nuttigs kan bezighouden wanneer je niet verdrinkt in het werk.) (There, I said it.) (Ter nuance: ik zit momenteel even in een fase tussen studeren en de optie werken of nieuwe studie…)

Image and video hosting by TinyPic

M U S E U M  N I G H T  F E V E R // Op zaterdag 7 maart lieten allerlei Brusselse musea hun deuren tot 2 uur 's nachts openstaan. Cultuur snuiven in 't donker? Een kans die je niet zomaar onbenut laat. Hoewel de keuze aan musea overvloedig was en je de hele avond en nacht verschillende musea kon bezoeken met eenzelfde ticket, hadden wij onze zinnen op het Museum voor Natuurwetenschappen gezet. Tussen de Dinosauriërs, Mosasauriërs, iguanodons en allerhande fossielen waanden we ons paleontoloog voor één nacht. Memorabele ervaring.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

T H R I F T S H O P P I N G // Naast het bezoeken van de Zuidmarkt kun je je op een Brusselse zondag ook bezig houden met thriftshopping. Voor de mensen die tot nu onder een steen woonden: da' s een duur woord voor het kopen van allerlei tweedehands spullen. Vintageliefhebbers, spits uw oren: het Vossenplein of Place du Jeu de balle is your place to be. Al kom je zeker ook aan je trekken in de parallel lopende Blaes- en Hoogstraat. En zelfs al vind je niets naar je zin; het passen van vreemde brilmonturen, dure bontjassen of foute hoofddeksels is sowieso goed als tegengif voor de Sundayblues.

Image and video hosting by TinyPic

C A M P I N G  K O T // Of hoe de aankoop van een houten tafel en plastic stoelen plots een wereld van verschil maakt. Siemen eet, studeert en slaapt al 3 jaar in zijn zetel, maar met een lief erbij wordt die zetel plots wel een beetje krap (en gezellig, uiteraard). Met de toekomstige aankoop van een busje in ons achterhoofd en rekening houdende met ons studentenbudget, kozen we voor lichte en goedkope terrasmeubeltjes uit IKEA. One small step for mankind, one giant leap for us. (En elke dag een gratis vakantiegevoel!)

Image and video hosting by TinyPic

M E X I C O // Ay caramba, mijn tickets voor Mexico zijn geboekt! Van 3 tot 25 juli bevind ik mij in het land van de tequila en sombrero's (zo, twee clichés om met de deur in huis te vallen) met als hoofdreden aanwezig te zijn op het huwelijk van vriendin Osiris, die er trouwt met haar Mexicaanse geliefde Miktlan. Het is niet mijn eerste bezoek aan dit Midden-Amerikaanse land (in 2009 trok ik er al 3 weken met mijn ouders rond), maar wel de eerste trans-Atlantische reis met me, myself and I. Alleen dus. Er is nog veel voorbereidend werk aan de winkel, maar de foto's die ik 2009 nam doen er mij elke dag meer en meer zin in krijgen. Iemand zin in een fotoverslagje van mijn eerste reis naar Mexico, trouwens?

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

L A U R A  I N  L O V E // 'Ik', het meest gebruikte persoonlijke voornaamwoord uit mijn vocabularium, is sinds kort vervanger door 'wij'. Oh ja; I'm a cliché in love. Een foto zegt meer dan duizend woorden, dus leg ik mezelf bij deze beelden het zwijgen op...

Beeld: Lukas De Man (foto 7), Robin De Ridder (foto 8)

5 comments:

  1. Leuke post! En het valt echt op dat je verliefd bent, maar da's zo leuk! Ik word er zelf iedere keer vrolijk van en ik ben jaloers op jullie mooie, niet-cliché foto's (doel voor mijn eigen relatie haha, tips?).
    Ik zeg zeker geen nee tegen uw Mexico verhaal trouwens :)

    ReplyDelete
  2. Ik steun je volledig op vlak van je bezigheidstherapie-semi-analyse-van-mensen-die-het-'drukdrukdruk'-hebben, je snapt me wel. Het druk hebben is trouwen so 2014 ;) haha. Er is niets leuker dan zo weinig mogelijk plannen en gewoon doen waar je zin in hebt of waar de dag je naartoe leidt, dus zo tussen je mogelijke tweede studie of vaste baan in: genieten! Weer een heel leuke, eerlijke post!

    ReplyDelete
  3. Heerlijk dat je naar Mexico gaat. En dat je zo verliefd bent, er is geen leuker gevoel ter wereld dan dat <3
    xo

    ReplyDelete
  4. Oh, wat fijn dat je naar Mexico gaat! Ik wil er ook heel graag heen, lijkt me zo'n mooi land. Met lekker eten, he he.

    Prachtige foto ook, die laatste.

    Je hebt zo'n leuke schrijfstijl overigens!

    XO Imke

    ReplyDelete
  5. Ik kan er ook niet zo goed tegen dat druk,druk,druk gedoe, maar tegelijk bevind ik me wel heel vaak in die positie. Niet omdat ik het wil, maar omdat er zo veel moet gebeuren, en ok, ik ernaast wél ook heel veel wil. Maar eens aan het werk in een meer dan nine to five job, lijkt er soms geen ontsnappen aan. En wanneer mensen vragen hoe het is, is het antwoord meestal "Goed! ... Druk." Want waar moet ik beginnen :)

    Maar hoera voor bezigheidstherapie, en een dag inplannen waarop niets moet heeft grappig genoeg vaak zo veel productiefs als gevolg.

    Mooie foto die laatste! Geniet ervan xx

    ReplyDelete