March 31, 2013

Blogilates


Eerst en vooral, een kleine opmerking aan mezelf: "If you spent as much time working out as you do on Pinterest, you would actually look like all the toned women you post on you 'Motivation' board.".

Dagen Zonder Vlees is afgelopen en ik heb bewezen aan mezelf dat ik wel degelijk wat doorzettingsvermogen heb. Tijd voor wat doorzettingsvermogen qua 'werken aan dat bikiniproof lichaam'. Tot enkele jaren geleden was ik een fervente ballerina en hockeyspeelster (zij het onder lichte ouderlijke dwang) maar toen kwam de studententijd aan de deur kloppen en stopte ik van de ene op andere dag met lichaamsbeweging. Nu ja, niet volledig natuurlijk, maar een echte sport beoefen ik sinds mijn 18 jaar niet meer. Dankzij mijn goede genen is mijn gewicht sindsdien niet echt de hoogte in geschoten, maar de meeste spieren zijn toch wel ingeruild voor vet. Au. En elk jaar, bij het begin van de lente, neem ik mezelf voor om opnieuw te sporten en wat te trainen voor een strakker lichaam. En elk jaar... mislukt dit plan grandioos. Maar, dit jaar wil ik er echt (echt... ECHT!) voor gaan. Vanaf morgen ga ik de april- kalender van Blogilates volgen. Een persoonlijk schema van de professionele pilates- instructrice Cassey Ho, die in de loop van de jaren verschillende gratis filmpjes op het internet heeft geüpload. Momenteel ben ik nog heel enthousiast (uiteraard, want ik ben nog niet eens begonnen), maar ik denk wel dat deze manier van working out wel redelijk wat slaagkans zou kunnen hebben: het is gratis, je kan het thuis doen en er wordt elke dag gezegd wat je moet doen.

Who's in with me?

4 comments:

  1. Ik wil ook beginnen sporten om mijn lichaam ei-nde-lijk eens in shape te krijgen tegen de zomer, maar ik weet ook nog niet of het gaat lukken :) ik ga m'n best doen! (of toch een poging)

    ReplyDelete
  2. Leuk! Ik denk dat ik dat schema ook ga volgen. Na de paasvakantie start ik met Hot Yoga ;-) Heb gemerkt dat Yoga de enige sport is die ik echt graag doe en na de Artevelde-yoga wil ik het yoga'en naar een ander niveau tillen..

    ReplyDelete
  3. Helemaal eens; maar sporten doet je ook gezonder eten en leven. En dat is echt het belangrijkste voor mij :)
    Ik doe nu voornamelijk 2 keer lopen en minstens een maal fietsen. Maar zoals pilates of figuurtraining waar je echt aan je spieren en niet zozeer de conditie werkt, dat ontbreekt nog. Mss is die blogilates nog wel iets.
    Goeie tip missy & ik zal mee doordrijven!

    ReplyDelete
  4. Ik doe dat al een hele tijd en ik merk als ik het regelmatig doe, dat ik echt resultaat zie :) Veel succes!

    ReplyDelete