May 15, 2014

Brussel blogt

Image and video hosting by TinyPic
Ik maak er een punt van om, vanaf ik in Brussel woon, er elke week een nieuwe plek te ontdekken. Of dat nu een mooi parkje is, een hippe winkel, een gezellig plein, een café of een lekker restaurantje; maakt mij niet uit, zolang ik het de week ervoor maar niet kende (ik veronderstel dat dat niet zo'n moeilijke klus zal zijn - Brussel is gróót). Om mij toch al iets of wat voor te bereiden op The Big Move, heb ik wel al wat blogs/sites opgezocht die schrijven over la capitale. Gezocht heb ik, gevonden ook. Zeg 'Bonjour!' tegen Brussel's Kitchen, The Ride Life en het Instagramaccount van Caroline Weiler.

Image and video hosting by TinyPic
Brussel's Kitchen is het geesteskind van Chloé Roose en Sarah Cisinski, twee interieurarchitecten/designers die de liefde voor Brussel en eten delen. Wij mogen ons buitengewoon gelukkig prijzen dat ze hun goede adresjes niet voor zichzelf houden, maar delen met de buitenwereld in de vorm van een blog. Duidelijke en eerlijke beschrijvingen (zowel in het Frans als Engels), mooie foto's en 't is heel erg makkelijk om te navigeren op de blog door de indeling die ze hebben aangebracht in de Brusselse buurten (Flagey, Schuman, Centrum...) en de verschillende (wereld)keukens (Japans, Italiaans, vegetarisch...). Hier surf ik de komende jaren veel naartoe, c'est sûr.

Facebook // Twitter // Pinterest // Instagram (Chloé) // Instagram (Sarah)
Image and video hosting by TinyPic

Aan 't begin van elk filmpje hoor je Camille zeggen "This, is The Ride Life. Each month, a bike and its rider show its bits of Brussels you should love forever." En daarmee is alles over The Ride Life, opgestart door Camille Pollie en Bert Sap, eigenlijk al gezegd. Elke maand verschijnt er een filmpje online waar een fietsende Brusselaar ons meeneemt naar een paar van zijn favoriete plekken. Interessante mensen, unieke en onbekende adresjes, mooie beelden, sfeervolle muziek en een minimalistische vormgeving. What's not to like? Ik ben fan!

Facebook // Instagram (Camille)
Image and video hosting by TinyPic

Hoewel de Franstalige Caroline ook een blog heeft (waarop ze o.a. over Brussel schrijft), is haar Instagramaccount toch iets meer up-to-date. Ze neemt veel #foodstagrams en plaats daar ook telkens de locatie bij, zodat je weet waar je die uitgebreide brunch, calorierijke pasta of lekkere bagel kan eten verorberen. Uitgehongerde mensen: suivez-Caroline!

2 comments:

  1. Heel leuk Laura! Je mag me binnenkort eens meenemen in 'jouw stad' ;)

    ReplyDelete
  2. Oh erg leuk! Ben benieuwd naar wat je zal ontdekken!

    ReplyDelete