January 31, 2014

Listening with Andréa

Image and video hosting by TinyPic

Vreemd dat het zo lang geduurd heeft, maar hier is 'ie dan, eindelijk: Listening with Andréa. Ik ken niemand, maar dan ook niémand, met zo'n uitgebreide kennis van (goede) muziek als Andréa. Déa - dat hoort ze liever - heeft de gave om steeds op het juiste moment, het gepaste nummer op te zetten. En als er muziek van op haar iPod wordt afgespeeld, kan ze zonder spieken de artiest noemen én het nummer (echt waar, we hebben het ooit eens getest)! De jaren die we samen op de kunsthumaniora hebben gespendeerd waren doordrenkt met mooie muziekmomenten (The Teenagers! The Smiths! The xx! Flying Lotus!...) en ook al zien we elkaar nu - helaas - wat minder: wanneer we elkaar zien is er op de één of andere manier altijd muziek bij betrokken. Ik zou nu ook kunnen uitweiden over hoe goed ze kan acteren, over hoe ze er in slaagt orde en structuur in haar chaotische en avontuurlijke leven te brengen, over wat voor een ongelofelijk knappe jonge vrouw het is... - maar dan komt dat hier allemaal misschien een beetje verkeerd over, dus ik hou het wel bij muziek ;-) Bedankt om dit heerlijke lijstje te delen, Déalief! Een ideale soundtrack voor mijn vrijdagavond... En waarschijnlijk ook voor die van jou.
  1. Mac Demarco - Cooking Up Something Good
  2. Bibio - Cry! Baby!
  3. Gonjasufi - Duet
  4. Oddisee - Beach Dr.
  5. DJ Cam Quartet - Rebirth of Cool
  6. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
  7. Connan Mockasin - Forever Dolphin Love (Erol Alkan Extended Rework)
  8. Evigt Mörker - Huldra
  9. The Growlers - The Spell That Made A Word
  10. Devendra Banhart - Carmensita  


1 comment:

  1. Fijnnn!
    (Doet mij trouwens denken aan mijn huisgenoot die gisteren vertelde dat hij had gedroomd dat oddisee dood was haha. Speciale jongen zenne.)

    ReplyDelete