January 6, 2014

Monday link love

Image and video hosting by TinyPic

Blue Monday. Vandaag was zo'n dag. Kennen jullie het fenomeen? Met het verkeerde been uit bed stappen, het gevoel hebben dat niets lijkt te lukken, geen zin hebben om dingen te ondernemen, weten dat de zomer nog niet direct voor de deur staat, hardnekkige hoofdpijn, studeren... Ik haat blauwe maandagen zo hard. Zo. Hard. Gelukkig komen ze niet al te vaak voor, maar once in a while heb ik er wel eens last van. Thank God for internet, want dankzij enkele ontdekkingen op het world wide web is mijn blauwe maandag ondertussen al eerder lichtblauw geworden.
  • Lefto heeft gisteren zijn favoriete nummers van 2013 op zijn Facebookpagina gedeeld en iemand anders heeft hier een afspeellijst op Youtube van gemaakt. 93 heerlijke nummers waar ik al heel de dag naar aan 't luisteren ben. >>>
  • 't Staat zo goed als vast: Léon en ik trekken begin juli twee weken door Centraal-Europa met de Interrail. Om ons al een beetje 'warm' te maken (wat goed lukt!), zijn we volop filmpjes van 3 Op Reis aan het bekijken, een Nederlands reisprogramma (elke zondagavond op BNN). Wij zijn vooral geïnteresseerd in de filmpjes over Nuremberg, Wenen, Boedapest, Praag, Berlijn en Leipzig - maar misschien vind jij er ook goede tips voor jouw toekomstige reisbestemming? Zeker eens checken! >>>
  • Uitstelgedrag, ik lijk het maar niet af te leren. Wie - net als mij - ook zo'n goede procrastinator is: deze 29 problemen zullen waarschijnlijk héél herkenbaar zijn. >>>
  • I love me some good ol' hip-hop (denk aan Jurassic 5, The Pharcyde, Mos Def, Beastie Boys, Dilated Peoples, A Tribe Called Quest, Black Sheep...), maar wat die rappers tegenwoordig allemaal uitkramen - je kunt het zo gek dom niet bedenken. Verzameld op Rap Poems, een poëtische weergave van enkele tekstuele pareltjes. >>>
  • Hannelore heeft een jaarkalender gemaakt! En je kan 'm downloaden! Gratis! >>>
  • Kennen jullie Blank on Blank al? Dat zijn 'verloren' interviews van beroemde namen (Kurt Cobain, Janis Joplin, Ray Charles, e.a.) die omgezet zijn tot mooie, geanimeerde tekenfilmpjes. Het interview met Jim Morisson over 'Why fat is beautiful' vond ik hilarisch. >>>
  • Fluister mij je favoriete muziekalbum van 2013 toe en ik vertel je welke (stereotiepe, weliswaar) muziekfan je bent! Of lees het zelf af, ook een mogelijkheid... Bedankt voor de tip, Angie! >>>

4 comments:

  1. Wat leuk dat je gaat trekken door Europa!! :) De kalender van Hannelore hadk al gezien, vind hem echt geslaagd en leuk en dat uitstelgedrag is zeer herkenbaar..

    ReplyDelete
  2. die rap poems, hahahaha! En oooh, dat klinkt als een super mooie reis :) van al die bestemmingen ben ik enkel in Praag geweest :) Ik kijk al uit naar jou super mooie reisverslagen ;) xo

    ReplyDelete
  3. Dankjewel voor mij erbij te zetten! En zalig die afspeellijst, ik was zelf al alle liedjes die ik niet kende (of mij niet voor de geest kon halen... ben er megaslecht in om zo'n dingen te onthouden) een voor een aan t opzoeken op youtube haha! Dit komt net op tijd ;)
    Fijn lijstje!
    En ik kies sowieso voor James Blake dus ik val blijkbaar in de categorie 'Thirty-somethings who work at investment banks but still consider themselves “hip.”' Boe :(

    ReplyDelete
  4. Uitstelgedrag is mijn tweede naam :)

    ReplyDelete