November 20, 2013

The big change

Image and video hosting by TinyPic

Men zegt wel eens dat je haar laten knippen therapeutisch werkt en een nieuwe coupe symbool kan staan voor een nieuw hoofdstuk in je leven... En ik geloof daar wel een beetje in. Robin ook. Haar mama (mijn tante) zou gisteren 50 jaar geworden zijn en is morgen 3 maanden overleden. Robin vond het tijd om de voorbije 3 maanden op een gepaste wijze 'af te sluiten' (voor zover je dat kan) en 'een nieuwe start' te nemen. Het leven is te kort om je zorgen te maken over onbenullige dingen zoals haar en als je een korte coupe wilt hebben, waarom doe je dat dan niet? Ik stond erbij, keek ernaar en legde alles vast op beeld. Chapeau Robje, ik ben trots op je. Niet alleen omdat je dit gedurfd hebt, maar ook omdat je (en je broers natuurlijk ook) de voorbije maanden al zó sterk bent geweest. Ik kan (en wil) mij niet inbeelden hoe het voelt om je mama zo onverwacht en zo vroeg te verliezen, maar wat ik wel met 100% zekerheid durf zeggen: ze zou apetrots zijn op jou. Ik hou van je, Robin. Voor wie je bent, voor wat je doet, maar vooral: om er gewoon te 'zijn'. Voor altijd...

Voor de geïnteresseerden: Robin liet haar haar knippen bij Kapper Kaprijke in Gent.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Robin is er nog steeds niet helemaal gerust in...
Image and video hosting by TinyPic
Dit staartje gaat richting Kom Op Tegen Kanker.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Hairspiration: Agyness Deyn!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
De gelijkenis is treffend...

12 comments:

  1. Staat haar echt heel goed! En veranderen van coupe kan inderdaad helpen, hoewel ik nog nooit zoiets heb meegemaakt, heeft dat bij mij ook al therapeutisch geholpen moet ik zeggen. Heel veel sterkte nog!

    ReplyDelete
  2. Staat haar goed! Hoewel die bob haar ook prachtig stond. :)

    ReplyDelete
  3. Robin: Amai, dat kort coupke staat je geweldig! Hele mooie actie, en nog heel veel sterkte voor jou en je familie. (ik vond je haar op de tweede foto ook al heel tof eigenlijk, maar zo kort is nog pittiger natuurlijk!)

    (En schone foto's ook, Laura!)

    ReplyDelete
  4. Oh Man dat is echt helemaal anders. beetje van een meisje naar een sterke power dame (dat was ze uiteraard al, maar ik vind dat haar hele wezen veranderd is door haar coupe). en inderdaad zoals je zelf zei, de gelijkenis is treffend. straf en mooi verhaal

    ReplyDelete
  5. is die foto in zwart wit haar moeder? Wauw, enorme gelijkenis inderdaad! mooie move, en ik weet hoe moeilijk het is om een ouder te verliezen, dus: sterkte!

    ReplyDelete
  6. Amaai! Ik pink hier zelfs een traantje weg... Respect hoor Robin!!

    De voordelen van een korte coupe zijn mij wel bekend. Een kleine tip wel voor de komende winter: Upgrade je arsnaal mutsen, sjaals en oorwarmers want het is een pak kouder met korte haren...

    Alle mogelijke liefs toegewenst!!

    ReplyDelete
  7. Wauw, ze staat er keigoed mee! (Als ik ooit van mijn lang haar af wil, geef ik het ook aan kom op tegen kanker.) Heel veel sterkte nog allebei :)

    ReplyDelete
  8. WAUW, het staat Robin echt heel goed! Heel mooie blogpost Laura.
    Robin als je de reacties leest ook nog heel veel sterkte gewenst.

    ReplyDelete
  9. Supermooi! En ook een heel mooie gedachte erachter. XX

    ReplyDelete
  10. Wauw, wat ziet ze er prachtig uit en wat lijkt ze op haar moeder! Het is echt heel naar en pijnlijk om een ouder te verliezen, heel veel sterkte!

    ReplyDelete
  11. Prachtig zeg! Super mooi kapsel, gedurfd wel.. :)

    ReplyDelete