January 5, 2011

3 women I love

Ella Fitzgerald;
De muziek van Ella Fitzgerald is de beste muziek voor deze periode van het jaar (denk: winter, donker, koud buiten en warm binnen, haardvuur, Kerstmis...)! Haar zoete jazzmelodieën laten je binnenin helemaal warm worden, heerlijk! Ook ideaal voor tijdens de examens; je wordt er instant positief én gelukkig van (van haar muziek welteverstaan, niet van de examens)! Mijn favoriete lied? 'Summertime' met Louis Armstrong, zonder twijfel.

Billie Holiday;
Nog zo'n fantastische jazz-zangeres: Billie Holiday. Ietsje ruwer dan Ella Fitzgerald, maar zeker en vast even mooi! Ik zet haar CD vaak 's avonds op, als het al te laat is voor Ella. Billie laat je dromen en verlangen naar  de jaren '50, ook al zijn haar liedjesteksten vaak negatief. Maar toch: een enorme aanrader!

Marilyn Monroe;
1 - 2 - 3: google
Ik weet het: cliché! Maar je kan nu eenmaal niet rond Marilyn Monroe heen; she's got it. Ik heb maar één film van haar gezien ('Some Like It Hot'), maar echt: wauw. Ze mocht misschien niet van de slimste zijn, maar ze had wél talent. Ik hou ook van het feit dat ze ondanks haar volle maat toch een sekssymbool was! What a woman...

No comments:

Post a Comment