February 11, 2014

Een herinnering

Image and video hosting by TinyPic
 Wanneer je verdrietig bent,
kijk dan opnieuw in je hart
en zie dat je huilt
om wat je vreugde schonk.

Nonkel Miguel, één van mijn mama's broers, is vorige woensdag dood teruggevonden in zijn huisje in Antwerpen. Ik zal hem blijven herinneren als de grappige, alleenstaande en slimme nonkel, maar eigenlijk wist ik niet zo veel van hem af. Jammer. De bijnaam van nonkel Miguel is 'Titten', naar een personage uit de televisieserie 'De Filosoof van Haeghem'. Omdat nonkel Titten nogal een kattenhater was, had mijn papa er 14 jaar geleden niets beters op gevonden ons nieuwe en jonge katje Titte te noemen. Vandaag loopt mijn kat Titte hier nog steeds rond, maar mijn nonkel Titten helaas niet meer. Nonkel Miguel was al een tijdje depressief en kwam minder en minder buiten, maar op zijn koelkast is een post-it gevonden waar bovenstaand tekstje op geschreven stond. Nogmaals: familie... koester ze.