April 28, 2011

TRAVEL STORIES | Kenya pt. 1

maandag 11 april }
••
Voor ik begin te vertellen, even dit: ik ben naar Kenya gegaan met heel mijn (Belgische) familie (13 personen) om mijn familie in Kenya (6 personen) te gaan bezoeken. Reizen met een grote groep (familie of niet) is altijd nooit makkelijk, en dus ook niet bij ons. Maar ondanks kleine discussies/ergernissen is het een heel mooie reis geweest! Enige minpunt? Ik heb mijn lief ontzettend hard gemist. Ik heb het mentaal gevoeld, maar ook fysiek. Nu ja, dat ik hem zo heb gemist is eigenlijk een heel goed teken, maar toch was ik blij dat ik hem weer terugzag! Mo how (om het op z'n West-Vlaams, de taal van mijn familie, te zeggen), terug naar Kenya... 

Na een 8-uur durende vlucht en een hels ritje richting Karen (Nairobi) was de aankomst in het huis van mijn tante en nonkel heerlijk! Want oh my god, wat-een-huis! Met 8 kamers en 6 badkamers had iedereen z'n eigen plekje. Wat dus heel leuk was, maar ook enorm handig. Want ook al ben je een familie, er bestaat nog steeds zoiets als privacy. Omdat het al 's nachts was kroop iedereen dus snel in bed om de volgende dag de volgende verrassing te ontdekken: de tuin! Met zwembad, 'berg', vijver... een klein park op zich dus. Voor je begint te denken 'wat een bende snobs': in Kenya is alles natuurlijk veel goedkoper. Zo ook de materialen, werkuren, grond, enzovoort. Maar goed. Die maandag hebben we dus vooral genoten van de zon en het zwembad, rondgesnuisterd in het mooie huis (mijn tante is een soort interieurarchitecte) en genoten van elkaars aanwezigheid. Ook leuk om te zien: de vriendschap tussen Océlia (mijn blonde, Keniaanse nichtje) en Nien. De eerste Franstalig, de tweede Nederlandstalig, maar toch begrepen ze elkaar. Ze liepen heel de tijd hand in hand, ook al hadden ze elkaar voor onze reis naar Kenya maar één keer gezien. Da's die bloedband zeker? Rond half 6 was het dan apero-time, hét ideale moment dus voor enkele portretten, zeker als je weet dat het al om half 7 donker is in Kenya, elke dag van het jaar. 
••
Foto 4, 5 en 7 komen van mama's fototoestel, een compactcamera van Sony.

7 comments:

  1. prachtige fotos Laura :) Je kan echt goed met een camera overweg! x

    ReplyDelete
  2. Oh dat ziet er heerlijk uit. Mooie foto's!

    ReplyDelete
  3. Wauw, dat huis is echt amazing! Die tuin er om heen ook! Prachtig. Supermooie foto's weer! En wat een supermooie lens heb jij. :)

    Wat schattig van die meisjes dat ze hand in hand lopen. Echt mooie foto's!
    x

    ReplyDelete
  4. mooie fotos laura benieuwd naar de rest! mooi portret van ome G

    ReplyDelete
  5. Hele mooie foto's, wat een geweldige kans voor je om zo'n reis te kunnen maken !

    ReplyDelete
  6. Prachtige foto's! Die reis ziet er echt geweldig uit! Ik wist niet dat het daar om half 7 al donker is, en dat altijd?

    ReplyDelete
  7. Wauw wat een avontuur! Klinkt supergezellig zo met de hele familie. Ook heel erg mooie foto's, leuke posts om te lezen :)

    ReplyDelete