March 23, 2014

Sunday bliss 6/52

 Image and video hosting by TinyPic

Mijn (tot nu toe) favoriete Sunday bliss is - zonder twijfelen - deze zesde editie. En er bestaat een grote kans dat hij de komende 46 weken ook nog in mijn top 5 zal blijven staan. Alle credits gaan naar De Zwarte Lijst, een themaweek van de Nederlandse radiozender Radio 6 Soul & Jazz, waarin 'zwarte' muziek (als in: de muziekgenres soul, jazz, funk, reggae, hip-hop… en niét (enkel) muziek van artiesten met een donkere huidskleur) centraal staat. Deze 7 nummers komen uit de 1848 liedjes tellende lijst die de Radio 6- luisteraars zelf hebben samengesteld. En verdorie... 7 nummers kiezen uit deze héérlijke lijst was geen makkelijke klus - integendeel. Hopelijk kunnen jullie mijn lijstje met dansbare feel good nummers wel smaken... En, wat zijn jouw 7 favoriete nummers uit De Zwarte Lijst? I'd love to know. Fijne zondag nog!
  1. Otis Redding - (Sittin' on) The Dock of the Bay
  2. US3 - Cantaloop (Flip Fantasia)
  3. Erykah Badu - Tyrone (Live)
  4. Marvin Gaye - Let's Get it On
  5. Jamiroquai - Virtual Insanity
  6. Marlena Shaw - California Soul
  7. James Brown - It's a Man's World (Live)
 

3 comments:

  1. En weer heerlijke muziek, jij vult mijn ipod's leegte op! Zalig gewoon! Voor nieuwe muziek check ik soms Stereodose, staan ook aangename playlists op :)

    ReplyDelete
  2. Ok, ik luister deze week alleen nog maar naar de zwarte lijst! Favorieten kiezen wordt wel moeilijk zeg, al ga ik zeker ook voor sitting on the dock of the bay! Doet mij altijd denken aan de dj set van breach (= ben westbeech) in lissabon, waar hij dat op het einde a capella zong, en dat lied sloot zo hard aan bij mijn algemene gemoedstoestand in lissabon!

    ReplyDelete
  3. Geen enkel muziekgenre dat zo goed past bij elk moment, elke situatie en elke gemoedstoestand als soul <3

    ReplyDelete