March 19, 2014

Wednesday link love

Image and video hosting by TinyPic
  • Als fervent Sex & The City- kijkster vond ik deze (van banaal naar diepzinnig) gerangschikte quotes van Carrie Bradshaw heel erg leuk om te lezen. Mijn favoriet? 'Can you get to a future if your past is still present?' >>>
  • Facebook heeft Whatsapp gekocht voor een onnoemelijk groot bedrag. Mijn mond viel open bij het lezen van dit vergelijkend artikel... >>>
  • Angela Merkel als hipster. Lachen! >>>
  • Met dank aan 9GAGtv en een broertje die oog heeft voor opmerkelijke filmpjes: een rondlopende pelikaan was nog nooit zo grappig. >>>
  • Ik ben al twee weken vegetarisch aan 't eten en ook al valt het mij wat moeilijker dan vorig jaar, ik hou vol! Mocht jij ook nog willen meedoen aan Dagen Zonder Vlees; 't is nog niet te laat! Hier 4 overtuigende redenen... >>>
  • Ik ben geen feministe pur sang, maar met dit artikel over de terugkeer van het seksisme ben ik het volledig eens. Zeker lezen. >>>
  • Vorige week ben ik met Julie naar een concert van Bonobo geweest. 't Was goed. Wreed goed. Ik wil jullie de ogen niet uitsteken, maar mocht je toch even hetzelfde 'I was there'- gevoel willen ervaren: het lezen deze lovende Knack Focus- recensie komt er het dichtst bij in de buurt. >>>
  • Kennen jullie Letterboxd al? Da's een site waar je kan bijhouden welke films je al hebt bekeken, welke films je nog wilt bekijken, welke je lievelingsfilms zijn, enz. Superhandig! Je kan eventueel ook mensen volgen die ietwat dezelfde filmsmaak hebben, om zo films te ontdekken waar je zelf nooit zou zijn opgekomen. Dit is mijn lijstje van bekeken films, gerangschikt volgens het aantal sterren ze van mij hebben gekregen... En ik moet opnieuw mijn broer bedanken om mij dit online pareltje door te spelen. Thanks Bobo! >>>

4 comments:

  1. Leuke links! Ideale afwisseling tijdens het uittypen van interviews voor de unief. Letterboxd is trouwens echt een leuke site, Goodread voor films, zocht ik al een tijdje! (http://letterboxd.com/katriendew/films/ratings/by/rating/)

    ReplyDelete
  2. Leuk overzicht zo. Ik vind dat artikel over de terugkeer van seksisme alleen een beetje een gekke titel; het is nooit weggeweest, zoals ze zelf ook schrijven, maar we hebben het een soort 'laten lopen' een tijdje omdat we dachten dat het een soort post-seksisme was en het niet meer 'gemeend' was. Letterboxd ziet er tof uit, ik gebruik zelf IMDB daarvoor :)

    ReplyDelete
  3. Oh Bonobo! Toch een beetje spijt dat ik niet gegaan ben, maar goed, mijn concertagenda zat zeker al vol en veel budget was er niet meer over ;)
    Ik gebruik trouwens donenotdone voor films bij te houden! Ik gebruik het vooral om films op te slaan die ik nog wil zien, zodat ik niet te lang moet nadenken als ik er eentje wil zien... maar boeken enzo kan je daar ook op bijhouden!

    ReplyDelete
  4. Ik doe mee en het valt me best goed mee, ik heb het nog niet gemist, al ben ik wel vreemd genoeg ziek, dus misschien ergens vervangers voor ijzerproducten ofso zoeken :)

    ReplyDelete