March 25, 2014

The end of an era

Image and video hosting by TinyPic

Vrienden en familie weten het al een tijdje, maar nu dus ook een officiële aankondiging online: wij gaan verhuizen. Ik heb even getwijfeld of dit nu wel een aankondiging waard was, aangezien deze verhuis het gevolg is van het uit elkaar gaan van mijn ouders vorig jaar, maar ik probeer mij op de positieve impact van een verhuis te richten i.p.v. op de negatieve. Ik denk dat iedereen zich wel iets kan voorstellen wat het verliezen van je ouderlijk (t)huis van negatieve impact teweegbrengt, maar qua positieve impact denk ik bijvoorbeeld aan: het beginnen met een schone lei, heel veel spullen kunnen weggeven/verkopen (brengt rust in je hoofd), een nieuwe plaats inrichten (of in ons geval: twee), een nieuwe omgeving ontdekken, andere mensen leren kennen, enz. Mama verhuist naar de kust (op 5 minuten stappen van 't strand), terwijl papa een appartementje in centrum Brussel huurt. Qua afstand en soort locatie een groot verschil, maar voor mijn broer en mij uiteindelijk het beste van twee werelden: uitwaaien en dicht bij de familie zijn bij mama, cultuur opsnuiven en opgaan in de anonimiteit bij papa. Natuurlijk ga ik ons 'groot geel huis op de hoek aan 't station' missen. Ontzettend hard, zelfs. Maar in 't leven moet je durven loslaten om vooruit te komen, wat wij nu gaan doen...

Nog enkele foto's van voor en tijdens de renovatie van ons huisje...
 Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

5 comments:

  1. Wat droef! Maar 't is mooi dat je het einde positief opvat. Mijn ouderlijk huis herbergt zoveel herinneringen, er is daar van alles gebeurd. Vroeg of laat wordt het verkocht en daar zie ik nu al tegenop. Verhuizen is zo confronterend! Ik wens je veel sterkte bij het sleuren, het kiezen, het weggooien en het afscheid nemen.

    ReplyDelete
  2. Dat je zoiets verdrietigs op zo'n positieve manier kunt benaderen vind ik knap. Best of both worlds ja, de stad en de zee. En soms is zo'n einde ook het begin van weer hele mooie nieuwe herinneringen. Sterkte en succes!

    ReplyDelete
  3. Een scheiding is uiteindelijk toch zoveel meer dan 'alleen maar' het uit elkaar gaan. Verhuizen maakt zoiets echt definitief vind ik.
    Het is mooi dat je het zo positief bekijkt en wat je zegt over het beginnen met een schone lei is ook wel waar.
    Veel succes bij het verhuizen en ik hoop dat je je snel thuis voelt in je nieuwe stekjes :)

    ReplyDelete
  4. Oh het lijkt me ook heel raar moesten mijn ouders verhuizen en zou ons huis niet meer het onze zijn... Maar fijn dat je het zo positief bekijkt, en dat klinkt ook allemaal zalig! Hoe fijn moet het zijn om vlak aan de zee / in hartje brussel te wonen :) beste van 2 werelden! En zo'n grote kuis houden is ook niet slecht, werkt altijd bevrijdend vind ik! (Ik was toch heel verbaasd toen ik uit mijn kot moest, hoeveel spullen ik daar verzameld had!)

    ReplyDelete